fredag 11 mars 2011

Hemma!

Äntligen hemma. Flygresan igår var from hell, de första tre timmarna var det så mycket turbulens att jag var helt säker på att planet skulle gå i bitar. Höll på att dö av hunger också, hade inte ätit frukost och eftersom det skakade så mycket kunde de inte servera någon mat. Hur som helst så blev det bättre och jag fick till sist lite mat - tur för annars hade jag nog ätit upp den lilla kinesiska pojken som satt bredvid mig, så sjukt söt!

Lorenzo hämtade mig på flygplatsen, åkte direkt till huset för att titta till det. Hade gärna stannat där, det är så vackert där uppe på kullen nu när dagarna börjar bli längre och dimman börjat försvinna... Men för tillfället har vi tre murare som håller på att knacka loss allt murbruk från väggarna i lägenheten, de var helt mögliga så vi kände att det var lika bra att fixa det innan vi flyttar in. Vi kommer ju ändå behöva bo där i x antal månader innan resten av huset är klart...

Idag har jag varit på världens tråkigaste lektion ever. Jetlagen gjorde inte saken bättre heller...sen har jag bara degat på soffan med sista avsnitten av Greek, men ska ta tag i livet nu och packa upp min väska som för tillfället ligger på köksgolvet. Till helgen ska vi shoppa tvättmaskin och frys (kul shopping...) och hälsa på arkitekten för att kolla in ritningarna, spännande! Full fart direkt alltså, as usual.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar