fredag 9 juli 2010

India

Skulle ha haft tenta idag, men tydligen kan läraren bara examinera 5 personer per dag så jag blev flyttad till måndag. Idag blir det plugg och sen får det vara nog, jag och Lorenzo flyr värmen och drar till Alperna i helgen. Vi ska öva inför Nepal hade vi tänkt, träna benmusklerna och gå in vandringsskorna!

Det är sjukt varmt här. Helgen var värst, 39 grader i söndags. Vi led i alla fall inte, utan tillbringade hela dagen i poolen hemma hos Lorenzos föräldrar och spelade världens längsta vatten-handbollsmatch med några kompisar. (Jag har fortfarande blåmärken). Hur som helst, tecken på att det fortfarande är sjukt varmt:
  • Det är nu 29 grader inomhus vilket är lite smått jobbigt
  • Om man går ut sent på kvällen står termometern fortfarande på drygt 30 grader
  • Jag lever på isglass, kall melon och yoghurt
  • Man behöver duscha minst tre gånger om dagen
  • Till och med min kompis från Senegal klagar på att det är varmt

Jag längtar till den 19:e då jag äntligen blir klar med tentorna och kan fly till havet.

By the way så blir det nog Indien nästa år för att forska om politisk islam och kvinnors medverkan i denna. Läraren ville ha ett svar och eftersom jag inte hört nåt från ett enda av de tusen ställen jag skickat ansökningar om praktikplats till så sa jag ja. Spännande!

Nu ska jag plugga, och sen packa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar