tisdag 27 juli 2010

Solbränd

Slut på chillandet vid havet för detta år. Hade egentligen tänkt stanna två dagar till men väderprognosen visade på blåsigt, kyligt och åska så jag kastade mig på ett tåg igår kväll och åkte tillbaks till Pavia. Nu är jag ganska brun, utom på öronen och i hårbotten där jag är knallröd. (Bara jag kan lyckas bränna mig på så sjuka ställen!).

Igår när jag kom hem satte jag och Lorenzo oss (till sent på natten) och pysslade med bordsplaceringen till bröllopet. Inte lätt! Vi kom fram till att det bästa nog är att inte tänka så mycket på alla etikettsregler utan mer på vilka som kan prata engelska - man vill ju gärna att de som sitter bredvid varandra ska kunna kommunicera.

Planen för de närmsta dagarna är: Städa lägenheten, bjuda lite kompisar på middag, tvätta massor, fundera på packningen inför Sverige-Indien-Nepal (komplicerat), gå på bröllop (ja, ett till...) och hälsa på alla Lorenzos släktingar som inte kommer på vårt bröllop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar