onsdag 14 juli 2010

Heatwave

Alltså jag orkar verkligen inte med den här hettan längre. Jag sover inte på natten, jag är trött hela dagen, orkar bara äta isglass och svettas sjuttifemtusen liter per dag ungefär. Även om man bara sitter stilla så droppar svetten. Idag har jag bytt taktik - istället för att äta isglass gör jag som araberna och dricker te. Är lite tveksam till om det fungerar, jag svettas knappast mindre...men men, allt är värt att prova på.

Igår kväll tog jag och Lorenzo en liten roadtrip till havet, simmade i en halvtimme, åt god fisk och körde sen tillbaks till Pavia. Det var lugnt värt besväret, känslan av att simma i ett svalt hav efter veckor av kvav värme är obetalbar!

Nu ska jag ta tag i pluggandet igen. Har ett alldeles för stort antal böcker att läsa tills på måndag då en en-timmes muntlig tenta väntar. Yessss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar