torsdag 29 juli 2010

Val 2010

Lite tankar inför valet i Sverige:

  • Jag har fortfarande inte fått mitt röstkort från valmyndigheten så troligtvis kommer jag inte ens kunna rösta. Tackar...

  • Jag har däremot fått brev från Moderaterna för att jag ska ge min röst till dem. Bra tänkt där! (Men ni får inte min röst, sorry)

  • Gjorde DN:s partitest, där blev jag Kristdemokrat? What? Dock bara en procent före socialdemokraterna och vänsterpartiet (ännu mer what? Jag trodde liksom att jag var mer åt folkpartiet-hållet). Tack DN för att ni lyckats förvirra mig.

Egentligen skulle jag hellre rösta här i Italien. Inte för att jag vet vad jag skulle rösta på (eller, vad som helst bara inte Lega Nord tjänar på det) men för att jag själv påverkas av resultatet. Det känns ganska omotiverat att rösta i Sverige när jag ändå inte bor där. (Enligt moderaterna bör jag rösta (underförstått att jag bör rösta på dem, såklart) för att vi utlandssvenskar ska kunna fortsätta beskriva Sverige som ett föregångsland i världen som vi kan vara stolta över. Hmm?)



1 kommentar:

  1. Haha, jag fick också kristdemokraterna! Och sen moderaterna och folkpartiet. Knäppt. Inte för att jag har någon aning om vilka jag ska rösta på ;)

    SvaraRadera