onsdag 2 juni 2010

Några tankar just nu

  • Ship to Gaza. Ännu ett exempel på hur Israel behandlar oskyldiga människor. Världen har ju inte hittills gjort mycket trots att alla vet hur palestinierna lider i sitt fängelse under öppen himmel, men kanske man kan få hoppas på en reaktion nu? Något mer än bara tomma ord? Kanske?
  • Det är helgdag här idag, Lorenzo är i Celle Ligure på stranden (med sin farmor i och för sig, men ändå) och jag sitter hemma och pluggar. Tröstar mig med en Cornettoglass på balkongen.
  • Jag tror aldrig jag varit så less på att plugga som jag är/har varit under det här året, trots att det jag pluggar är det roligaste jag läst hittills. LÄNGTAR till augusti, bröllopet och bröllopsresan!
  • På tal om bröllopsresan - om inte British Airways får lite koll på situationen och får sin personal att sluta strejka snart kommer jag bryta ihop. (Ja, vi ska flyga med BA till Delhi...)
  • Våra grannar. Alltså. Våra grannar. Jag önskar att jag skulle kunna smygfilma dem och lägga upp här men ni får helt enkelt föreställa er dem - en grymt skelögd kvinna som ligger och solar på gräsmattan med läpparna helt vita av solskydd samtidigt som hennes man promenerar runt och påtar i rabatterna med världens minsta badbyxor på sig. (Geväret har han i alla fall lämnat någon annanstans denna gång). Men alltså - han är aldrig tyst! Om han inte visslar så sjunger han eller pratar för sig själv, medan kvinnan ligger där som en död fisk på gräsmattan. Lite udda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar