fredag 11 juni 2010

Förkyld

Åhh att jag alltid ska bli sjuk innan jag ska resa någonstans (resfeber?)! Har världens förkylning, täppt näsa, täppta bihålor, lock för öronen, ont i halsen... Ingen feber än i alla fall men det är 35 grader ute så jag svettas ju som en gris ändå. Släpade mig upp ur soffan endast för att gå till apoteket och hälsokostbutiken för att inhandla allt som kan tänkas bota en förkylning på så kort tid som möjligt. That is: Panodil (eller nåt sånt, det heter nåt annat på italienska), nässpray, halsspray med propolis (bränner som sjutton i halsen men jag tror det är ett tecken på att det funkar), echinacea och nåt med papaya i som tydligen skulle göra susen. Får hoppas att det hjälper för imorgon åker vi till Luleå!

Ska hälla i mig nån liter vatten nu, och sova. Väckarklockan är ställd på 03.30 så det är bara att ta alla sömntimmar man kan få...


Ps. Middagen med alla kurskamrater gick jättebra! Det blev bastuvarmt i lägenheten av alla människor men det var hur trevligt som helst. Dessutom hade alla med sig vin så nu har vi så vi klarar oss för de närmsta 6 månaderna typ...haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar