onsdag 20 februari 2013

Hospitalized

Och ungefär fem minuter efter att jag lade upp det senaste inlägget ramlade Alice och slog huvudet i golvet. Igen. Som vanligt. Bara det att hon började kräkas helt sjukt mycket ungefär en timme efter att hon ramlade, så vi ringde sjukhuset som tyckte att vi skulle komma in för en kontroll. Och kontrollen blev till "vi håller henne under observation tills nästa morgon", och sen tror jag de glömde bort oss litegrann för vi fick inte komma hem förrän i eftermiddags. Hur som helst så verkar hon må bra nu, och jag tror hon tyckte det var ganska spännande att bo på sjukhuset en natt (massor av andra barn att spana på!), med undantag för när det skulle tas blodprover. Blodprover på vild bebis med tjockisarmar = inte en lätt match för den stackars sköterskan...och inte speciellt kul för stackars Alice heller.

Så skönt att vara hemma nu! Ska gå och lägga mig nu, det blev inte så många timmars sömn för mig inatt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar