tisdag 24 januari 2012

Sweet as sugar

Är helt död idag, klev upp halv sju för att åka till sjukhuset och göra glukosbelastning, antagligen helt i onödan, men jag är med i någon studie om graviditetsdiabetes så det var bara att bita ihop och göra det för forskningen (och kanske lite för det extra ultraljud man får om man är med i studien...vad gör man inte för att få se sin lilla plutt en extra gång?). Fastnade i alla fall i en bilkö i en halvtimme, och sedan i kön inne på sjukhuset hur länge som helst. Fick ta första blodprovet klockan 9 (redan här höll jag på att bli galen av hunger eftersom glukosbelastningen måste göras på fastande mage), dricka ett stort glas av den sjukt äckliga sockerlösningen (typ som tjock, outspädd apelsinsaft smakade det) och sedan vänta...och vänta...och vänta...ta ett till blodprov...och vänta, vänta, vänta innan det var dags för det sista blodprovet klockan kvart över 11.

Sen körde jag hem, åt en jättelunch och somnade. Vaknade klockan fyra. Ooops.

2 kommentarer:

  1. Fin blogg :) kolla gärna på min
    www.gummikaninen.devote.se

    SvaraRadera
  2. Nej, det är verkligen inte roligt.. jag blev helt yr i huvudet och smått illamående av den där lösningen... Är man hungrig och inte särskilt van vid högt sockerintag så blir det väl så...

    SvaraRadera