måndag 30 januari 2012

Snow

Det har snöat ganska mycket i helgen! Jag gillar det, så mycket bättre än den vanliga, regniga, gråa vintern. Är däremot lite orolig över de temperaturer som utlovats till veckan... -16 grader ska det tydligen bli? I ett hus utan isolering kan det bli tufft.

Slänger in en bild på våra vardagsrumsfönster också, de har äntligen monterat upp dem och fått in alla glasrutor. (Bara två månader senare än utlovat...) På bilden skymtar man även dörren in till vår nuvarande bostad...dörren som numer inte går att öppna eftersom min kära make lyckades bryta av nyckeln i låset i lördags kväll när vi var på väg ut för att äta middag. Tur att det hände när vi var på insidan av lägenheten säger jag bara! Och tur att vi har en balkongdörr, hade knappast klarat att hoppa ut genom fönstret med gravidmagen. Hoppas i alla fall att låssmeden pallrar sig hit idag för balkongdörren kan inte stängas utifrån så om vi går ut måste vi lämna dörren öppen...känns inte så roligt.





Nu ska jag sätta igång sista rycket på uppsatsskrivandet, har varit och lånat två böcker idag som förhoppningsvis kan inspirera mig till att skriva 15 sidor till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar