måndag 23 januari 2012

Ropa inte hej...

...men vad fan. Sa jag att jag kanske skulle kunna ta examen i februari?

Nu har min handledare till uppsatsen bestämt sig för att förlänga sin vistelse i Indien. Hon kommer inte längre tillbaks i tid för inlämningen av uppsatsen utan hon kommer...den 27 februari. Samma dag som examensveckan börjar. Så alltså...vad gör jag nu? Lämnar in en uppsats som hon bara rättat två tredjedelar av och hoppas att hon hinner läsa den sista delen fem minuter innan jag ska presentera och försvara uppsatsen inför 10 professorer som ställer tusen frågor? Känns ju lagom bra. Alternativet är att skriva klart uppsatsen i veckan och skicka den till henne i Indien med DHL...känns också som ett halvbra alternativ.

Hade ju kunnat be min opponent om hjälp...men han befinner sig för tillfället i Eritrea eller Etiopien och jag har ingen som helst aning om när han kommer tillbaks.

Så underbart det är att läsa African and Asian Studies...professorer som är spridda över jordgloben i de mest otillgängliga hörn av världen. Wonderful. Med lite flyt kommer jag få ta examen i slutet av april medan jag står och kniper allt jag kan för att inte släppa ut bebisen under diskussionen.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar