måndag 5 december 2011

Monday

Hur kul som helst var det att träffa José igen igår! Skandal att vi inte ses oftare, men alltid lika roligt att träffas när vi väl gör det. Tänk att vi har känt varandra i mer än tio år nu. Åt en myslunch tillsammans vid Naviglio Grande efter att ha väntat på honom i en och en halv timme (latinamerikanen i honom har vissa problem med tidspassning...sen stannade tunnelbanan också vilket inte direkt hjälpte till). Väntan gjorde dock inte så mycket eftersom vi hittade ett konstgalleri där vi köpte världens finaste lilla tavla till det som ska bli bebisens rum.

Efter lunchen tog vi oss an det gigantiska varuhuset la Rinascente och julklappsinköp. Det blev en hel del inköp faktiskt, fick ge upp när vi inte orkade bära påsarna och brottas med folkmassorna längre. Rond två kommer gå av stapeln nån gång i veckan tror jag. (Måste dessutom till Ikea för att inhandla knäckformar).

Nu har jag gjort alldeles för lite idag, måste ta tag i dagen och skriva lite uppsats. Ska iväg och hämta ut resultaten på proverna jag lämnade i lördags också (ovanligt effektivt för att vara i Italien måste jag säga, att kunna hämta ut resultaten följande arbetsdag!?). Men först - en liten tupplur. Min sovklocka ringer obönhörligen efter lunch och jag KAN inte stå emot sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar