torsdag 14 oktober 2010

Täbbt i näsaaaan

Åhh jag är så sinnessjukt täppt i näsan just nu att jag knappt kan tänka.

Imorgon ska jag på utflykt till Ikea med Andrea som måste fylla sitt nya rum med möbler och sånt - jag ska shoppa småprylar till köket och badrumsmatta (kul shopping). Hur som helst - älskar Ikea nästan mest för att de har en butik med svensk mat/godis/kakor. Nu börjar mina förråd som jag fyllde sist jag var där ta slut så jag ska ladda upp med lingonsylt, senap, gravad lax, ost och allt annat sånt som jag saknar lite då och då.

På lördag blir det mer hus-spaning (vårt nya lördagsnöje), ska kolla på tre olika hus uppe på kullarna och kanske ta en sväng förbi vårt favorithus sen förra gången också. Sist vi var där fanns det ingen trappa upp till översta våningen så nu tänkte vi komma förberedda med en stege i bagaget! (Vi kommer hur som helst bara på fler och fler fördelar med att köpa ett halvfärdigt hus - till exempel att vi kan värmeisolera det ordentligt, något som inte är så vanligt i italienska hus! Och lägga in värmeslingor i badrumsgolvet? Bygga bastu? Lägga in parkettgolv i sovrummen? Bygga walk-in closet? Vill köpa det där huset nuuuu!)

Ska ta mig iväg till uni igen. Tre timmars arabiska väntar! Yihoo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar