onsdag 3 mars 2010

Onsdag

Igår var det jättefint väder, varmt och soligt - men idag kom naturligtvis straffet för den fina dagen: spöregn, dimma och iskallt. Så fungerar vädret här.

Efter denna lilla väderrapport kan jag meddela att jag tillbringat hela två timmar på gymmet igår kväll med två tjejkompisar och vår personal trainer som nu håller på att sätta ihop ett träningsprogram till mig så jag kan slippa få ont i ryggen av att sitta i universitetets skolbänkar och komma i superform till vår trekking i Nepal. Jag har måttligt svårt att röra mig idag, men det är ändå skönt med lite träningsvärk! (Jag ska från och med nu träna tre gånger i veckan så träningsvärken lär ju vara min trogna följeslagare framöver...)

Jag har nu precis tagit en liten tupplur, jag har kommit på det ultimata sättet att somna även om byggarbetarna bankar i taket - jag använder min universella måttstock för allt som kan ses som lite jobbigt: Yemen. Det är bara att tänka: "Kunde jag somna i Yemen med trafikkaos och böneutrop så kan jag väl somna här..." och så somnar jag. Samma måttstock användes med stor succé på Transmongoliska järnvägen när det kom till toalettbesök: "Kunde jag gå på en offentlig toalett i en yemenitisk bergsby kan jag väl gå på en rysk tågtoalett...", och även i Mongoliet för att kunna klämma i sig torkad yoghurt och jäst hästmjölk - om jag kunde äta kamelkött med anhängande hårtussar och/eller öron och dricka kamelmjölk är det ingen match med lite torkad yoghurt! Man glömmer så lätt, så det är bra att påminna sig själv om sånt här.

Nu ska jag ut i spöregnet (ingenting mot Yemens monsunregn...haha nej nu skojade jag) för att höra en föreläsning som hålls av en av Italiens första ambassadörer i Tanzania. Spännande.

1 kommentar:

  1. Hahaha det var roligt! Undrar om vi kan använda det också? Tex det gör ingenting att det är snöstorm här sju dar i rad, det är ingenting emot när det snöar i Yemen.....
    Kram!!!
    Mamma

    SvaraRadera