måndag 22 mars 2010

Monday

Just hemkommen efter en lååång promenad i regnet. Jag var på jakt efter en trädgårdsaffär, hade tänkt inhandla lite rosor, spaljéer och blomlådor för att pryda vår lilla balkong, men no luck today, det verkar som att folk i Pavia inte gillar att pyssla i trädgården. Jag kom hem med ett nagellack istället (i en fin "lerig" färg för att inte helt lämna trädgårdstemat). Tror att jag helt enkelt måste kidnappa Lorenzos bil någon dag och åka utanför stan, där finns det säkert trädgårdsaffärer.

Mina shoppingmissions på senaste tiden har varit lite halvlyckade... I lördags åkte jag till Milano för att köpa en vårjacka och lite tavelramar - jackan lyckades jag hitta, men ramarna förvandlades till espressokoppar (utnyttjade våra rabattkuponger på la Rinascente och köpte fina koppar från Iittala för typ 10€ totalt...). Ja ja, nu har vi fina koppar i alla fall (och en hel hög med bilder som behöver ramas in...)!

Nu ska jag läsa en stund innan jag lagar middag (är ensam hemma ikväll, Lorenzo sover i Broni, så jag tror att det blir en tidig middag för en gångs skull).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar