fredag 26 mars 2010

Oljud

Sitter här och funderar på om jag borde gå och fråga byggarbetarna på övervåningen när de blir klara med renoveringen egentligen... Sist jag frågade var en och en halv månad sen, och då sa de "20 dagar, don't worry, 20 dagar". Nu börjar jag faktiskt tro att de fortsätter endast för att irritera mig. De kommer dit strax efter 7 på morgonen och bankar som galningar i golvet i en timme - precis lagom för att få mig att ge upp alla tankar på att sova vidare och masa mig upp ur sängen. Sen slutar de banka. (Jag ser framför mig hur de sitter där uppe och fnissar förtjust när de hör hur jag suckar och slamrar med skåpluckorna i köket).
Så är det tyst ända tills klockan 2 ungefär - lagom tills jag har ätit upp min lunch och gått in i ett djupt matkoma (eftersom jag vaknade av bankandet vill jag gärna sova en stund efter lunchen. Siestaaaaaa!). Jag brukar precis hinna lägga huvudet på kudden innan bankandet startar igen. Suck.

Det finns liksom ingen logisk förklaring till detta beteende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar