tisdag 15 december 2009

Hajjkännbärrrri

Alltså jag fick just panikstäda rummet för ANDRA gången idag. Nu får det vara nog. Jag undrar förresten hur det hann bli stökigt mellan den första och andra gången...?

Apropå rubriken: Jag skulle köpa en bok om internationella relationer idag och författaren heter Ikenberry. Det är helt hopplöst här när det handlar om engelska namn, om man uttalar dem med engelskt uttal är chansen att människan du pratar med förstår typ 0,1%. Jag testade i alla fall:

Jag: "Jag letar efter en bok av Ikenberry (engelskt uttal), har ni den?"
Biträdet: "Vaaad hette författaren sa du?"
Jag: "Ikenberry" (engelskt uttal, jättelångsamt)
Biträdet (ser ut som ett frågetecken): "Ehhhh...va?"
Jag visar lappen där jag skrivit ner namnet, varpå killen utbrister:
"Jahaaaaaaa! Hajjkännberrrri!! Varför sa du inte det på en gång?

Suck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar