onsdag 9 december 2009

Bad luck

Jag har sån sjuk otur när det kommer till att åka buss... Sist när jag skulle åka från Broni till Pavia fick jag villa runt i en och en halv timme innan jag äntligen kom på rätt buss (tackar en virrig tant som skickade mig till en liten by utanför Broni för att byta buss, vilket visade sig vara helt fel). Idag var det dags igen, hittade rätt buss på en gång men efter 10 minuters färd kör en polisbil ifatt bussen med blinkande ljus och stoppar oss vid vägkanten. Där blev vi stående i ungefär en halvtimme. Har ingen aning om varför... Jag proppade helt enkelt in hörlurarna till ipoden i öronen och tittade på den fina utsikten (när det inte är dimma här kan man se hela vägen till Alperna! Tackar det extremt platta landskapet för det, Alperna ligger ju ändå 30 mil bort...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar