måndag 13 maj 2013

Ettåringen

Alice här! Jag har haft fullt upp den senaste veckan, så jag har inte hunnit skriva! Men, i tisdags fyllde jag ett år! ETT helt år! Fattar ni hur stor jag är nu? Jag har till och med börjat på dagis! Och jag kan SPRINGA. Det är hur bra som helst att kunna springa. Då kan jag rymma från mamma och pappa när jag gjort något busigt.

Vi hade kalas för mig förra helgen, det var roligt. Det var en himla massa folk här och jag lekte med mina kusiner och kompisar. Jag fick jättemycket paket också, med leksaker i! Den bästa presenten var ett tält som är fullt av bollar. Där kan jag sitta hur länge som helst och kasta ut bollarna, en efter en. Jag fick en gunga av mormor och morfar också! Den var lite läskig först men nu gillar jag den. Jag brukar sitta i den och spana efter hundar. Att spana efter hundar är en av mina favoritsaker att göra faktiskt. När vi är i Pavia sitter jag på helspänn i vagnen och så fort det går förbi en hund ropar jag BAUBAU och pekar så att mamma inte ska missa den!

Jag har varit i Marocko den här månaden också! I Marrakech, närmare bestämt. Det var det sjunde landet jag besökte och jag måste säga att det var ett himla bra land. Det fanns MASSOR av roliga saker att titta på, och alla var jättesnälla! Personalen på hotellet lät mig leka jättemycket i köket och så fick jag bananer av dem hela tiden, hur bra är inte det? Och ute på stan kom det ibland fram små barn som pussade mig på kinden.

Idag har jag varit på min första dagis-dag. Mamma var med också, men hon hade lika gärna kunnat stanna hemma, för jag ville bara leka med alla roliga leksaker som fanns där och titta på de lite större barnen som kunde springa jättesnabbt! Imorgon ska vi tillbaks dit, jag längtar redan!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar