onsdag 7 november 2012

Sex månader!

Alice här! Idag blir jag 6 månader. Tänk, ett halvt år har det gått sedan jag föddes! Nu är jag JÄTTESTOR. Jag har lärt mig massor av saker den här månaden - det bästa av allt är att jag har lärt mig att förflytta mig dit jag vill. Jag kanske ser lite lustig ut för jag rullar och hasar istället för att krypa, men det fungerar i alla fall superbra och nu kan jag äntligen undersöka alla små vrår som jag tidigare varit så nyfiken på! Jag älskar att rulla in under vaggan och suga på sänghimlen som hänger ner...och så tycker jag att internetroutern är jättespännande med alla små lampor som blinkar, men den får jag inte leka med för mamma. Jag blir riktigt förbannad när hon kommer och drar bort mig därifrån faktiskt! Jag har en massa mjukisdjur att leka med, men det bästa med dem är egentligen etiketterna med tvättråd - de är så himla fascinerande, jag kan pilla på dem hur länge som helst. Förut brukade mamma klippa bort dem (galning!), men nu har hon äntligen förstått att det ju är den bästa delen på hela leksaken så hon låter dem sitta kvar.

Jag har varit ute på äventyr också - jag och mamma åkte hela vägen till Barcelona för att träffa moster Chiara. Som vanligt älskade jag att åka flygplan, jag lekte med alla roliga broschyrer som fanns i stolsfickan och charmade herren som satt bredvid oss. Sen fick mamma fick en hostattack på flyget och det var jätteroligt, jag skrattade så jag kiknade! Barcelona var fint, jag satt mest i vagnen och tittade mig omkring och så passade jag på att sova en del när mamma skulle gå och titta på en massa konstutställningar. På kvällarna gick vi ut och åt och det var roligt, speciellt att titta på alla servitörer som skyndade omkring!

I helgen fick vi besök av en himla rolig tjej som heter Velia och hennes föräldrar. Hon var jättesnabb! Jag försökte ta fast henne när hon ålade förbi mig men det gick inte alltid så bra. Någon gång lyckades jag i alla fall få ett bra grepp om hennes fot och bromsade ner henne lite. Hon var rolig att leka med, hoppas verkligen att få träffa henne igen snart. Fast mamma säger något om att vi ska få bo i olika delar av huset då så att vi inte väcker varandra hela tiden...undrar varför? Jag hade det i alla fall väldigt kul mitt i natten när både jag och Velia var vakna!

Idag har jag och mamma varit och köpt en ny vagn, som är lätt att fälla ihop och packa ner - för på fredag åker vi till Sverige! Vi ska hälsa på mostrarna i Uppsala och Stockholm, och träffa både mormor och morfar och gammelfarmor och gammelfarfar också. Det längtar både jag och mamma till jättemycket.



 

1 kommentar:

  1. Bra beskrivet av dig Alice - fast det är klart du är ju hela sex månader nu!!!!
    Kram Mofa

    SvaraRadera