måndag 8 april 2013

Elva månader

Alice här! Igår blev jag elva månader, men jag var så upptagen med att leka med en massa av mammas och pappas kompisar att jag glömde skriva! Jag glömde skriva när jag blev tio månader också, för då var jag och mamma i Sverige. Det var jätteroligt! Jag lekte massor med mormor, morfar och mostrarna, och jag träffade min kompis Li och lekte med henne jättemycket! Rolig tjej den där Li. Det var en himla massa snö i Sverige. Jag fick testa att åka pulka, men det var ju hur läskigt som helst! Det vill jag INTE göra om.

De viktigaste sakerna jag lärt mig den här månaden är att klappa händerna, och att stå utan att hålla i mig i något. Jag har lärt mig att gå med gåvagnen också, och igår tog jag faktiskt tre steg utan att hålla i mig alls, mellan soffbordet och mamma som satt på soffan! Jag vill hemskt gärna gå, men det är lite läskigt att inte hålla i sig, så jag är ovanligt nog lite försiktig. Jag har lärt mig att säga några ord också! Jag säger "tattsh" när jag får något av mamma eller pappa. Mamma säger "tack" istället men jag tror hon säger lite fel. Jag kan säga "tittadäää" också, och "deee". Så kan jag pussas också!

Jag älskar telefoner och datorer! Det bästa med datorer är att man kan pilla loss knapparna från tangentbordet. Jag har pillat loss några både från mammas och från pappas dator. Mammas garderob är också rolig att leka i, jag brukar sortera hennes skor och lägga alla hennes smycken i en hög på golvet! Jag älskar att leka med andra barn, det är det roligaste som finns. Förra veckan var mamma och jag och hälsade på på ett ställe som var fullt med leksaker, och så fanns det en trevlig tant där som lekte med mig. Mamma säger att det heter dagis det där stället, och att det kommer vara en massa andra barn där sen! Jag ska få börja vara där på förmiddagarna nästa månad, det tror jag blir roligt!

Nu ska jag leka en stund innan det blir dags för lunch. Hoppas mamma lagar nån god mat. Inte fisk i alla fall, det fick jag äta igår, och FY vad äckligt det är.



1 kommentar:

  1. Du är verkligen duktig, gå, pilla och t o m att skriva roliga berättelser.
    Stor Kram från Morfar

    SvaraRadera