söndag 13 januari 2013

Surprises

Fick världens överraskning igår! Jag hade varit i Milano på AFS-utbildning hela dagen, kom hem vid 6 och lade mig i soffan och myste med Alice. Lorenzo sa att han skulle åka och handla mat, så han åkte iväg och kom tillbaks typ 40 minuter senare. "Emma, kom och hjälp mig bestämma vad vi ska laga för mat!" ropade han från köket. Jag undrade liksom varför jag var tvungen att komma till köket för att bestämma det så jag svarade att han väl lika gärna kunde berätta vad han handlat? "Okej, jag visar dig väl det då!"...

...och ut ur köket kom fyra av mina kompisar från Genova! Så himla gulligt, de hade organiserat en liten överraskningsmiddag för att fira min födelsedag. Vi hade världens mysigaste kväll, åt god mat, drack lite vin och spelade spel vid öppna spisen. Exakt vad jag behövde, saknar verkligen att inte ha mina kompisar nära här! De fick sova över här allihopa sen, så vi åt frukost och lekte med Alice hela morgonen tillsammans innan de åkte tillbaks mot Genova och jag släpade iväg mig själv till stallet. Var sjukt trött eftersom vi inte kom i säng förrän 1 och Alice sover fortfarande lite halvdåligt, men det var ändå skönt att rida. Kom nyss hem, trött, frusen och helt täckt av lera (fick mig en rejäl lerdusch när hästen landade i en lerpöl efter ett hinder), men väldigt nöjd och glad.

Helt orelaterat men ändå - var och mätte och vägde Alice i fredags för första gången sen slutet av september, och hon väger nu 10 kg och är 72 cm lång! Stor tjej. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar