tisdag 29 maj 2012

Prioriteringar



Alltså...när bebisen äntligen somnar efter att ha vaknat 06.30, bajsat, ätit, busat lite med världens tröttaste mamma, bajsat lite till, blivit tvättad, bajsat i handfatet, blivit tvättad igen, gallskrikit i en timme (mammans tilltänkta frukost-tid), bajsat lite mer, fått rena kläder, skrikit lite till och sen ätit i en halvtimme... då ser min prioriteringslista ut såhär:

1. Kissa.
2. Äta.
3. Tvätta och sterilisera alla amningsnappar (för att undvika att behöva göra det med en panikhungrig bebis på armen).
4. Tvätta alla bajsiga bebiskläder.
5. Sova.
6. Duscha.
7. Klä på mig något annat än pyjamas.
8. Städa.

Eftersom jag oftast bara hinner ungefär till punkt 3 eller 4 på listan innan hon vaknar igen är det kanske inte så konstigt att huset ser ut som ett bombnedslag och att det inte är helt ovanligt att Lorenzo hittar mig i pyjamas när han kommer hem klockan 8 på kvällen?

Nu har jag ödslat viktig tid på att skriva detta blogginlägg så jag lär väl bara komma till punkt 2, om jag har tur. Over and out.

Ps. Jag var tvungen att googla "skrika-skrek-skrikit" för att komma ihåg om man skriver "skrikit" eller "skrikigt". Amningshjärna delux. Kan också meddela min mamma och mina systrar att jag var helt övertygad om att ni skulle anlända på torsdag och inte imorgon, ni får tacka slumpen för att jag råkade öppna mailet med bokningsbekräftelsen alldeles nyss och såg att ni visst skulle komma den 30:e...

1 kommentar:

  1. Ska vi bilda klubb? Idag skulle jag städa. Hade ändå satt min nivå lågt och tänkt mig ovanvåningen, MINUS toaletten.
    Jo tjena.
    Jag har tvättat två maskiner, för det var jag lyckas med när hon ligger i bärsjalen.
    Satte upp håret i en ny knut för 20 min sen. Den förra satte jag upp igår. =/

    Nya tag i morgon. ;)

    SvaraRadera