fredag 25 maj 2012

Kladdigt

Måste bara berätta om min och Alices äckelkväll igår - har aldrig varit så kladdig tidigare tror jag. Det började med att hon blev panikhungrig och åt i 40 minuter. Sen låg hon nöjd och glad på mitt bröst och log av matkoma. Då kom megaspyan. Rätt ner i urringningen. Hon blev också ganska kladdig så jag tänkte att det var lika bra att slänga ner henne i badbaljan och ta ett kvällsbad. Gick upp på övervåningen, fyllde baljan och klädde av henne. På väg till badrummet kissade hon på min mage. Tack för det älskling...

Väl inne i badrummet tänkte jag att nu var väl faran ändå över, vad mer kan hon kladda ner liksom? Vände mig om för att gå mot duschen där baljan stod och väntade på golvet...och då kom explosionen. Halva badrummet, mattan samt mina kläder och tofflor sprutlackerades av gult bebisbajs.

Efter denna kladdfest kunde jag i alla fall tvätta henne ordentligt ren under vissa protester (badbaljan är inte jättepopulär). Som tur var kom Lorenzo hem precis när vi var klara så jag kunde lämna en ren bebis till honom och ta itu med att grundligt rengöra mig själv också.

3 kommentarer:

  1. Hahahaha!!! Förlåt för att jag skrattar men detta var jätteroligt... Kan tänka mig att det går en hel del tvättmaskiner hos er? Snart kommer vi och assisterar! Kram

    SvaraRadera
  2. Ni kanske ska borra ett tvättnedkast rakt ner till tvättstugan!! noterar att Johanna säger Vi och inte Jag när det gäller att assistera i dylika situationer. Kul tycker man när man sitter i Luleå o läser berättelsen - Heja Alice!!!

    SvaraRadera
  3. Haha JA det tvättas en hel del här. En torktumlare känns som en het investering... Och ja, ett tvättnedkast till tvättstugan låter inte helt fel det heller, det tål att tänkas på!

    SvaraRadera