torsdag 30 september 2010

Autumn air

Hösten är definitivt här nu. Jag gillar det. Ingen fuktig värme att plågas i, utan bara frisk luft och klar himmel. Jag värmer fossingarna i mina stickade strumpor inhandlade i Nepal. Har inte så mycket för mig nu om dagarna, lektionsstarten är uppskjuten på grund av någon strejk (inte så ovanligt), så jag roar mig med att leta hus (eller snarare renoveringsprojekt) på internet. Har hittat ett par urgamla stenhus uppe på kullarna utanför Pavia som vi tänkte åka och titta på nästa helg. Jag längtar!


Ska ta en långpromenad i höstsolen nu, och passa på att gå förbi en fotografibutik så jag kan framkalla lite bilder från bröllopet och bröllopsresan.




1 kommentar:

  1. Hej! Vi bor ca en mil norr om Pavia, i en by som heter Guinzano - den ligger precis bakom klostret i Certosa di Pavia. Här har vi bott i 6 år nu i höst. Bor ni inne i centrum?

    Förstår att du pluggar. Det går jag med fast på distans på svenskt universitet. Jag är inne i stan varje morgon eftersom barnen börjar skolan 8.30 - så om du har lust skulle vi kunna ta en kaffe någon dag?

    Min mail är virisk @ gmail.com

    SvaraRadera