måndag 20 september 2010

Sorgedag

Jag sörjer. Jag sörjer att jag inte längre stolt kan prata om Sverige och säga att "hos oss kommer minsann inga främligsfientliga partier in i riksdagen". Jag sörjer att det finns människor i Sverige som inte kan uppskatta den mångfald som finns i landet och som är en sån enorm rikedom. Jag trodde att Sverige var fritt från den ignoranta rasism som växer och gror här i mitt nya hemland och jag mår verkligen illa av att läsa om valresultatet. Den där stoltheten över Sverige som jag enligt det brev jag fick av moderaterna innan valet borde få fortsätta känna med dem som styrande parti, den dog idag.



Det enda som jag kan se som positivt är i alla fall att Reinfeldt inte är en Berlusconi och alltså förhoppningsvis inte allierar sig med SD bara för att få majoriteten i regeringen.



Nu ska jag ut och ta en kopp kaffe med Matteo.

1 kommentar:

  1. Tänkte bara säga hej då jag upptäckte att även du bor i Pavia! Jag bor iofs utanför men har barn som går i skolan inne i stan, så jag är där för jämnan. Vi är några svenska mammor som umgås och ses en hel del. /Vicky

    SvaraRadera