fredag 28 maj 2010

Shopping

Gav mig ut på stan igår för att leta upp en klänning till bröllopet i juni (började få panik). Jag hade en enda tanke i huvudet: KÖP INTE EN BLÅ KLÄNNING. (Jag har varit på tre bröllop det senaste året och jag har bara köpt blå klänningar - i olika nyanser i och för sig, men ändå). Vad tror ni jag kom hem med?




Ljusblå. Det sjuka var att det inte ens slog mig att den var blå innan jag klev in genom dörren hemma och visade den för Lorenzo som sa: "jag tyckte du sa att du inte skulle köpa en blå klänning?".

Bra Emma.
Nu ska jag plugga, städa, byta ut alla vinterkläder i garderoben mot sommarkläder, prova brudklänningen och sen åka till ett stort köpcenter för att inhandla skor. Ikväll blir det middag med några kompisar och imorgon åker vi till Pistoia, jag ska höra Amartya Sen föreläsa så jag lockade med mig Lorenzo (mutade honom med agriturismoboende och en god toscansk middag på lördag). Känns som att det blir en bra helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar