tisdag 11 maj 2010

Höstväder

Jag ska slå den person som sa att "våren i Pavia är helt underbar" när jag klagade på vinterdimman och regnet. Nu har det varit mulet, kallt och regnigt i 10 dagar - det känns mer som höst än vår.

Anyway, idag har jag varit och provat brudklänningen! Det var första gången jag provade så den var ganska basic än så länge med nålar överallt och inga fållar, men den kommer bli supersupersuperfin! Jag är verkligen nöjd att jag får den uppsydd precis så som jag vill ha den, så kräsen som jag är hade jag nog aldrig hittat den perfekta klänningen annars... Nu måste jag leta upp ett par passande skor så snabbt som möjligt för nästa vecka ska jag prova igen och då måste jag ha rätt skor så längden på klänningen blir bra. Det får bli en shoppingtur i helgen, måste hitta en klänning till Matteos och Idas bröllop i juni också.

Nu ska jag ta fram paraplyet och kila iväg till skolan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar