torsdag 22 oktober 2009

Börja om från början

Nytt liv - ny blogg. Efter över tre år på resdagboken känns det som att det är dags att förnya sig, även för att det som från början var en resa nu har förvandlats till ett helt liv.

Efter examen i Genova förra veckan har jag hunnit flytta till Pavia och börja en ny utbildning på universitetet här, trivs redan som fisken i vattnet! Enda frågetecknet är boendet, bor för tillfället med en festgalen medicinstuderande israel som i och för sig är trevlig, men jag tror att jag passerat perioden då jag inte tyckte det var jobbigt att väckas tre på natten av elektromusik och skrålande fulla killar i rummet bredvid. (Undrar om jag någonsin tyckt att det inte är jobbigt förresten?) Dock har vi intressanta diskussioner, tre års arabiskstudier med en lärarinna från Gaza har ju gett mig en viss, inte direkt positiv, bild av Israel så det är spännande att höra "andra sidans" version. Hur som helst så tror jag inte att jag kommer bo i denna lägenhet så länge till, jakten på en ny lägenhet har redan satt igång, och tillsammans med Lorenzo denna gång.

Ikväll åker jag nog till Genova, har inga lektioner imorgon så jag tänkte passa på att slappa lite där med kompisarna. Helgen kommer istället att tillbringas på en agriturismo utanför La Spezia, välbehövd avslappning efter examen, flytt och skolstart.

Arrivederci!
Besos

2 kommentarer:

  1. Fan vad nice med en blogg! Grattis till examen och allt det där förresten :D Jag börjar bli riktigt sugen på att hälsa på dig igen. Jag och Elin har ju börjat läsa italienska. Vår lärare är en crazy italienare från Pisa, störtskön. Saknar dig massor. Kram! /Sara

    SvaraRadera
  2. wiho vad kul att du bloggar :D du måste uppdatera ofta haha! nu ska jag iväg och göra högskoleprovet :S men ha det så jättebra, kraaaaamar från ylva :)

    SvaraRadera