fredag 17 juni 2011

Beachbum

Äntligen är det fint väder igen, efter tre veckors konstant regn. Passar på att sola i lunchpausen från pluggandet... Och i helgen blir det Genova: STRANDEEEEEN! Yihoo! Helt sjukt att jag kan längta så mycket till havet som jag gör. Jag har ju alltid bott vid havet. Luleå, La Spezia, Sydney, Genova. (För att få er att förstå hur mycket jag saknar havet: Jag blev seriöst tårögd i Dubai när jag kände lukten av havet. Herrgud. Orka gråta över lite fisklukt liksom? Men ändå, can't help it)... Tur att lägenheten i Celle Ligure finns så jag kan åka dit när jag behöver andas lite havsluft.

Nu måste jag ta tag i mig själv och släpa mig till biblioteket för att skriva en liten uppsats om hur kvinnors utbildning påverkar fertilitet och spädbarnsdödlighet i Indien. Deadline: Ikväll. Skrivet hittills: 0 sidor. (Men jag har faktiskt inte haft någon dator förrän igår, då min helt plötsligt återupplivade sig själv från sitt stendöda tillstånd).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar