lördag 16 mars 2013

Nurse

Sjuksköterska Emma här. Min kära make opererade bort en knöl från ryggslutet i tisdags och är sedan dess säng/soffliggande med rumpan i luften. Som om det inte var nog med en ynklig bebis i hushållet blev Alice också sjuk med feber, så jag har mest ammat bebis, lagat mat, diskat, sprungit upp och ner för trappan med mat/vatten/medicin och typ inte gjort så mycket annat alls den här veckan. Så idag ringde jag in räddaren i nöden, aka Alices farmor, som fick hålla ställningarna här hemma medan jag åkte till Pavia för en lång och utmattande samt avslappnande yogalektion. Och sen kom jag hem till en bebbe som ätit lunch och var trött så jag lade henne i sängen och nu har hon sovit i T-R-E timmar. Jag har alltså laddat mina batterier lite idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar